PROIECT “VIITORUL MEU CONTEAZA”

Scris de Lizette Ardelean

Realitatea despre care vorbim azi e mult mai complexa si periculoasa decat ne- am putea imagina.
O generatie cu viitor sumbru, educatia aflandu-se in faliment, abandonul scolar tot mai prezent, iar viitorul mai timid ca niciodata.
Un articol recent subliniaza:” Majoritatea copiilor romani care nu sunt cuprinsi in invatamantul preuniversitar, au avut, la un moment dat, contact cu scoala. Acestia au fost la gradinita si au intrat in invatamantul primar, dar au abandonat scoala in primii ani.”
Vestea buna e ca, in Romania, exista fundatii care pulseaza pentru educatie si care lupta strict pentru combaterea abandonului scolar. Organizatii care isi propun sa rastoarne rapoartele, organizatii care vor sa revolutioneze actualul sistem educational, pentru care educatia nu inseamna banca, pix, stilou, ci setea de cunoastere, setarea unor norme, valori si ambitii.
Un raport actual, imparte copiii in 4 categorii: copiii proveniti din medii sarace, cei din mediul rural, copiii de etnie roma si copiii cu dizabilitati.

In ultimii doi ani, am avut onoarea si placerea de a lucra umar la umar cu Lidia si Bogdan Vulea, directorii organizatiei “Something New”.
De subliniat faptul ca sunt extrem de modesti, dar proiectul are un potential monstruos, “infrastructura” plina de forta, iar materialul cu care se lucreaza a demonstrat deja ca merita sa lupti pentru educatie, ca cei din urma pot fi cei dintai.
Propulsarea proiectului la un nivel mai inalt, a obligat echipa sa introduca o noua abordare, usor atipica, dar sanatoasa.

” VIITORUL MEU CONTEAZA” , este noul proiect implementat pentru acest an scolar de catre organizatia “Something New”.
Scopul proiectului este de a sustine copiii de clasa a VIII- a in a promova examenul de capacitate si de a ii indruma spre un liceu.

Obiectivele sunt: Sustinerea unui numar de 10 copii( acestia vor primii meditati de doua ori pe saptamana atat la matematica, cat si romana), vor lua parte la sedinte de consiliere, la sfarsitul carora vor putea fi indrumati catre un liceu cu profil specific.

Criterii de eligibilitate:

  • familii care nu isi permit inscrierea copiilor pentru meditatii
  • frecventarea unei scoli publice in mod regulat este obligatorie
  • seriozitate maxima in ceea ce priveste prezenta la meditatii.

Pentru ca rata abandonului scolar sa scada, e nevoie de o implicare reala in viata copiiilor, cuvantul-cheie fiind stabilitatea, lucru pentru care echipa si copiii marseaza.
Schimbarile necesare nu se pot face peste noapte, dar directiile sunt clare: prevenirea, interventia si compensarea.
Conform statisticilor, 6 milioane de tineri renunta anual la studii(ceea ce inseamna 14% din numarul total de elevi).
Integrarea elevilor cu risc de renuntare la educatie si mentinerea acestora in sistemul scolar, sunt doua obiective clare pentru care organizatia militeaza la ora actuala.

Responsabilitatea noastra e sa dam o sansa acestor proiecte, incurajand!and!